fbpx
abc

פרסום

קופירייטינג

קופירייטינג ומיקרו קופי

 קופירייטר הוא אדם בעל לשון מושחזת, כזו שבמספר קטן מאוד למילים ידע להעביר מסר, מדויק, חזק המעורר רגש ומניע לפעולה.

 

 אז מה הופך כותב תוכן לקופירייטר? ומה ההבדל בין שניהם?

נתחיל מהמשותף, גם כותב התוכן וגם הקופירייטר שניהם עוסקים בהעברת מסר במילים. ובזה גם נסיים. בין הקופירייטר לכותב התוכן קיים הבדל מהותי שמקורו במטרה לשמה הם פועלים:

 בעוד שכותב התוכן עוסק בכתיבה שמטרתה להעביר ידע, עמדה או אמונה, ואינו מוגבל, בדר כלל בכמות מילים, הקופירייטר כותב במטרה למכור, מוגבל לכתיבה קצרה ועניינית, ורצוי שתהיה מהפכנית במובן הזה שתפתיע את הקורא ותגרום לו להגיד וואו! ולעצור.

 אמנם יש כותבים שניחנו בשתי היכולות ומסוגלים גם להרחיב במילים וגם לדבר קצר, אבל, ללא ספק, קופירייטינג היא מעין שריר שצריך לאמן אותו. מי שיודע לכתוב קופי טוב, יודע לעשות זאת באופן עקבי מכיוון שמוחו לחשוב קצר ולעניין, באופן יצירתי ומפתיע. קופירייטינג היא יכולת.

היכן נשתמש ביכולת זו?

קופירייטינג הוא הבסיס לכתיבת פרסומות, סלוגנים, פוסטים קצרים למדיות החברתיות, קמפיינים סלולריים בהם יש מגבלה של טקסט ולכל מטרה בה אנו רוצים להעביר מסר שיווקי במעט מילים.

 

מה זה מיקרו קופי?

מיקרו קופי, היא היכולת ליצור שפה תמציתית עם אופי ואישיות משלה, לשימוש בממשקים כגון אתרים ואפליקציות, עם מחשבה רבה על הלקוח שגולש בהם. כך לדוגמא נייצא מקטעי טקסט קצרים מאוד להניע לפעולה בכפתורים, לתיאור שדות המיועדים למילוי על ידי המשתמש, ולהודעות מערכת הקופצות כאשר מוזן טקסט שגוי או נעשית פעולה שלא רצינו שתעשה.

לדוגמא: כאשר לקוח מזין טלפון בשדה המיועד למייל, מיקרו קופי יכול להיות: "אופס נראה שטעית בהקלדת כתובת המייל, בוא ננסה שוב". 

וגם לנו יש כמה מאוד מוצלחים:

Wear your emotion :Pasion Moda Flamenca 

Pinyata:  מנוע חיפוש עסקי

Next125: הכי טעים כשנוח לבשל

והנה כמה עם דוגמאות לקופירייטינג מצוין של משרדי הפרסום הגדולים בארץ:

תדיראן: TADIRANControlling the weather של אוג הפקות

מטרנה: הכי קרוב אלייך אמא של  JWT ישראל

טבע נאות: את הכי יפה כשנוח לך של ראובני פרידן

החכמה בכתיבת קופירייטינג מנצח היא בסיעור המוחות. גם אם נדמה לכם שקלעתם בול במשפט הראשון, סיעור מוחות עם אנשים נוספים יביא לכם את הבוננזה!

אני מזמינה אתכם לקבוע איתנו ישיבת סיעור מוחות עבור העסק שלכם, במהלכה נפצח את ה DNA העסקי ונמצא עבורכם את הסלוגן או הפרסום המושלם לעסק שלכם.

 

אם אתם רוצים שם בלתי נשכח לעסק, חשיבה מחוץ לקופסא, שם שיגרום לאנשים לעצור ולשאול שאלות, צרו עמנו קשר>> 

אבג

בואו נתחיל

זקוקים לשירותי כתיבה?

פתח שאלון