fbpx

החלום הרטוב של כל איש שיווק הוא לראות את התוכן שלו הופך לוויראלי.

ווירוס הקורונה המדבק מאוד מספק לנו, בין יתר הקשיים שהוא מערים, גם הזדמנות להציץ בתופעת טבע שהפכה להיות משאלת לב של כל בעל עסק.

העובדה שאלפי או מיליוני אנשים צופים בתוכן שלכם ומשתפים אותו בזמן קצר מחממת את הלב וגם את הכיס… חשיפה ויצירת מעורבות כזו יכולה להפוך מותג למשגשג וקמפיין לממיר ומכניס כסף. אך אם חשבתם שמדובר במקריות, והצלחתו של פוסט אינה ניתנת לתכנון מראש, כנראה שאינכם מודעים לחוקיות העומדת מאחורי תוכן ויראלי ויש כזו!

 לפרוטוקול חשוב לומר שלא כל פיסת תוכן, מרתקת וייחודית ככל שתהיה, מסוגלת להתפשט כל כך מהר שתהפוך לוויראלית, מצד שני, ישנן פיסות תוכן שבוודאות לא יהפכו להיות כאלו ולכן ניתן להגדיל את הסיכוי ליצור ויראליות על ידי היצמדות למספר שיטות שהוכחו כעובדות והכרחיות:

היו מקוריים

אחת הסיבות לכך שתוכן הופך לוויראלי היא היכולת שלו להפתיע את המתבונן בו, משהו כגון לתפוס אותו לא מוכן. שימוש ייחודי בחפץ שמיועד לשימוש אחר, אלמנט ההפתעה, פאנץ ליין עוצמתי או לעיתים העלאת זיכרון מרגש ונוגע, כל אלו מגדילים את הסיכוי למעורבות גבוהה מצד הלקוחות ורמת שיתופיות גבוהה יותר.

אחת היוזמות הוויראליות החברתיות המקסימות בעיני זה קבוצות הערים שקמו בזו אחר זו, מחברות בין אנשים באמצעות העלאת זיכרונות ישנים, תמונות ומקומות שכמעט כל אחד שמח להיזכר בהם.

 

הכירו את קהל היעד שלכם טוב יותר

כמו כל בעל עסק, בוודאי יצרתם לעצמכם נישה ובניתם קהל או אולי אפילו קהילה המחוברת לשירות או למוצר אותו אתם מציעים. באופן טבעי, הבסיס ליצירת תוכן ויראלי הוא לדבר אל האינטרסים של הקהילה שלכם.

 מה שמשווקים צריכים זה לבנות אסטרטגיית תוכן ברת-קיימא וסולידית ומעורבות במדיה חברתית, להתמקד בכמה פלטפורמות נבחרות ובעיקר לפתח קשר רגשי עם קהליהם. בכך שתוודא שכל הדרישות הללו מיושמות היטב, תוכלו להגביר את הנראות של התוכן שלכם ובסופו של דבר להגיע לקהל רחב יותר אם תצליחו ליצור ויראליות.

 "זהו מה הצורך של הלקוח ומה הכאב שלו"

 הדרך הטובה ביותר לאפיין את הקהל שלכם הוא ליצור פרסונה שיווקית (אוואטר).

פרסונה היא ייצוג מפורט של לקוח היעד והיא מייצגת את המאפיינים הדמוגרפיים והפסיכולוגיים של הקהל, יחד עם ההתנהגויות האופייניות למדיה החברתית שהם מציגים.

 מבין שיטות רבות בהן תוכלו להשתמש כדי לבנות את הפרסונה השיווקית שלכם, תוכלו פשוט לדבר עם כמה מלקוחותיכם בחיים האמיתיים. למדו מה גורם להם לקיים אינטראקציה ולשתף את התוכן שלכם באופן מקוון. לאחר שתכיר את התנהגויות המדיה החברתית שמציגים קהל היעד שלכם, יהיה לכם הרבה יותר קל להחליט איזה סוג תוכן לפרסם ולקדם באמצעות ערוצי המדיה החברתית.

 

השתמשו בפלטפורמות המתאימות ביותר לפרופיל העסק שלכם

זה לא סוד שעסקים עשויים להתקשות בביסוס נוכחות בכל פלטפורמות המדיה החברתית, עוד יותר כשאין להם איש מקצוע ייעודי העושה זאת מטעמם. לפיכך, הדבר החכם ביותר לעשות הוא להתמקד בפלטפורמות נבחרות, בהן מרבית קהלי היעד שלכם מקיימים אינטראקציה ושם לפרסם תוכן.

מיקוד מאמץ בערוץ אחד או מספר ערוצים נבחרים, יכול למנוע שימוש מוגזם בתקציבי פרסום, קבלת החלטות טובות יותר עבור העסק וניצול משאביו באופן ההולם לגודלו וליכולותיו.

בעוד שפייסבוק הוא הבחירה הרווחת של מרבית העסקים, תוכלו להרחיב ולבחור בין ערוצים אחרים כמו אינסטגרם, פינטרסט, Google+, לינקדאין, טוויטר, טלגרם וכו '.

 

התמקדו בתוכן איכותי לפני ביצוע השקעות הקשורות לפרסום

מרבית המותגים מתרכזים קודם כל בפרסום, ומשאירים מאמצי שיווק תוכן רק במקום השני בעדיפות. למען האמת, זה צריך להיות הפוך. פרסום תוכן איכותי יכול להביא למיקוד ומעורבות רבה יותר מהקהל הנחשק שלכם מאשר בכל אמצעי אחר. עם זאת, בניגוד לפרסום, יצירת תוכן איכותי דורשת מאמצים קבועים וסדירים.

 בעוד שיצירת תוכן איכותי היא המפתח להצלחת המותג, עליכם לוודא שההודעות שלכם הינן ייחודיות, יקרות ערך, אפקטיביות ומעוררות רגשות.

מניסיוננו התוכן הוויראלי ביותר בעיניים עצומות, הוא תוכן ויזואלי כגון סרטון או תמונה.

סרטון מצחיק או תמונה מסקרנת יוצרים מעורבות ותגובות שהרבה פעמים גורם לנו להשתהות! תוכן המשתנה באופיו ומציע ערך באופן יציב ולאורך זמן, שומר על קהל מעורב, מחובר רגשית ונאמן  לאורך זמן.

 

הצטרפו לשותפות עם משפיענים או להיות פרזיט במובן החיובי­­­­­­­ של המילה

חלק מהאנשים והמותגים של המדיה החברתית נהנים מקהל מעריץ עצום בעקבות מעורבות המשתמשים. אלו הם משפיעני המדיה או מובילי דעה. קבוצות כאלה של אנשים שנהנים מתשומת לבם של קהל גדול יכולים לעזור לכם לתפוס פוקוס מהיר מצד קהל רחב יותר. שיתוף פעולה עם משפיענים שהופכים להיות שגרירים של המותג שלכם, הוא בעל עלויות לא מבוטלות מצד אחד, אך גם עם אפקטיביות וחשיפה מהירה מצד שני, ובתנאי שבחרתם את המשפיען הפונה לקהל היעד המתאים לכם.

 

ליצור ולטפח חיבור רגשי או נוגע לא נוגע

כמעט כל הפוסטים הופכים להיות וויראליים ברשתות החברתיות, חולקים כמעט תמיד תכונה משותפת אחת, וזו היכולת שלהם להתחבר לקהלים ברמה רגשית.

פוסטים במדיה החברתית צריכים לעורר תגובות רגשיות בקרב הצופים והמשתמשים, וזו דרך נהדרת להגדיל את הסיכוי לשיתוף המוני וליצור ויראליות. על הפוסטים שלכם לגרום לתגובות, לעודד אותם ל"לייק" או ליצור אינטראקציה עם הפוסטים שלכם תוך שימוש בתגובות רגשיות ולהעיר עליהם. ניתן גם לשלב סמלים וגרפיקה רגשית בתוכן שלכם בכדי לעודד מעורבות ואינטראקציה.

 

השתמשו בתכנים מעוררי השראה …

ציטוטים מעוררי השראה וסיפורים כאלו מעוררים עניין בלתי פוסק בפלטפורמות חברתיות. אנשים נוטים להיות בעלי גישה חיובית למסרים מעוררי השראה, וזו הסיבה שפוסטים או עדכונים כאלו נהנים משיתוף גדול יותר מכל סוג תוכן אחר.

בניגוד לחוקי כתיבת התוכן בהם מבקשים להישאר עם תוכן ענייני ומוגבל בכמות המילים (90-120), דווקא פוסטים בהם משתפים סיפור אישי המעניק השראה יכולים להיות ארוכים מאודו וזה לא ייפגע ביכולת שלהם להדהד ברחבי הרשת.

 

שימוש בהומור

סרטונים מצחיקים, ציטוטים מסקרנים ותגובות או תמונות שגורמים לאנשים לפרוץ צחוק מהווים נתח מרכזי נוסף בתכנים ויראליים. כן, אנשים מקבלים בידור מיידי עם פוסט כזה ואינם יכולים להתנגד לשתף אותם עם אחרים. זו הסיבה שהרוב המוחלט של התוכן הוויראלי כולל פוסטים הומוריסטיים בעלי ערך בידורי מיידי.

 

שתפו תוכן

בדיוק כפי שניתן להשתמש ב- hashtags כדי לקדם את התוכן שלכם באינסטגרם, ניתן לשתף דברים שנוצרו על ידי אחרים, ובכך לקבל חלק ביצירת הוויראליות. שיתוף תוכן של משתמשים אחרים עובד כמו תמריץ שמניע אותו לשתף את התוכן שלכם בתמורה. יצירת קשר עם הקהל שלכם בצורה כה פרואקטיבית ומועילה הדדית תגדיל את הסיכוי שהתוכן שלכם יהפוך ויראלי ויאפשר לכם יותר מקום להרחיב את בסיס העוקבים שלכם.

 

לסיכום

אף אחד לא יכול להתחייב שהתוכן שלכם יהיה ויראלי. אבל לפחות, שיטות אלה שנבדקו לאורך זמן יכולות לשפר את הסיכוי ליצור תוכן ויראלי ולעזור למותג שלכם לקבל הכרה ולהגיע לקהל רחב יותר. יחד עם זאת, גם אם הפעם התוכן שלכם לא הופך לוויראלי, השיטות שהוצגו יתרמו תרומה שערכה לא יסולא בפז לאסטרטגיית שיווק התוכן שלכם.

 

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
פתח שאלון