abc

רשתות חברתיות

כתיבת פוסטים

כתיבת פוסטים למדיה החברתית

כתיבת תוכן לרשתות חברתיות כבר מזמן הפכה למקצוע ועסקים רבים נעזרים בשירות של איש מקצוע לכתוב את התוכן עבורם.

הסיבות לכך שאינם כותבים בעצמם הן רבות ומגוונות:

חלקם לא מוצאים את הזמן לעסוק בפעולת הכתיבה ומעדיפים לעבוד במה שהם טובים בו, אחרים מאוד רוצים לכתוב אך חווים קושי לפנות לשם כך זמן, ויש את אלו שלא יודעים לכתוב, הם יכולים לתת את התוכן והנושאים אך המרחק בין זה לבין פוסט נעוץ בדף רחוק מאוד עבורם.

על מנת לעשות קצת סדר בתחום הכתיבה למדיה החברתית, ריכזנו עבורכם תשובות לכל השאלות הנפוצות לכתיבת תוכן עבור המדיה. לאלו שירצו לכתוב בעצמם, ניתן להוריד מצגת שכל תכולתה היא סדנת שיווק מזורזת לכתיבת פוסטים עם רעיונות נפלאים ותרגילי כתיבה פשוטים, מי שמדבר אליו לכתוב בעצמו, יוכל כבר לאחר המצגת לצאת עם רעיונות לפוסטים 3 חודשים קדימה ודרייב לכתוב עוד.

שאלה: כמה פוסטים מומלץ לכתוב בחודש?

תשובה: ישנו כלל אצבע בשיווק שאומר שכדי שהלקוח הפוטנציאלי יזכור אותך הוא צריך לפגוש בעסק שלך (בכל מיני דרכים) לפחות 6-7 פעמים. מכיוון שאנחנו נמצאים בעידן בו כמות הפרסומות בה נתקל כל אדם היא עצומה, חשוב לשמור על נוכחות קבועה ותדירות מסוימת כדי לאפשר ללקוח לראות אותנו.

המלצתנו היא לכתוב לפחות שני פוסטים בשבוע, יש מי שירגיש זה יותר מדי ויסתפק גם באחד, ויש מי שיחשוב שלפחות פוסט ביום זה MUST.

 שאלה: מהו אורך הפוסט המומלץ?

 

תשובה: בין 90-120 מילים המכילות בתוכן גם פנייה מושכת לקריאה, מעט תוכן בנקודות עיקריות וקריאה לפעולה או פרסום תובנה כלשהי.

יחד עם זאת, ראיתי פוסטים ארוכים מאוד שעושים עבודה מצוינת, זאת משום שהיתה בהן חשיפה רגשית או סיפור אישי . אם אתם רוצים לפרסם נתונים ועובדות יבשות, מוטב ליצר פוסט קצר עם הפניה להמשך קריאה.

ראיתי גם פוסטים של משפט עוצמתי אחד ותמונה חזקה, גם פוסטים כאלו עובדים נפלא.

 

 שאלה: באיזה ימים ושעות כדאי לפרסם?

תשובה: בעיקרון, התשובה לשאלה זו היא תלוי! יש חשיבות לתזמון הפוסטים בפייסבוק ומחקרים מראים ששעות הבוקר המקודמות והצהריים המאוחרים הן שעות בהן אנשים פעילים יותר, כמו גם בסופי שבוע אבל, תלוי מי הם הלקוחות שלכם.

הטוב ביותר הוא ללמוד מניסיון ולערוך ניסויים בימים שונים ובשעות שונות ותכל'ס לספור לייקים, תגובות ושיתופים. לצד זאת, חשוב לזכור שאם הלקוח הפוטנציאלי שלכם הוא צעיר בשנות ה 20  לחייו והמוצר שלכם קשור בחיי לילה לדוגמא, כדאי לתזמן את הפוסטים לשעות בהן הוא פעיל, קרי שעות הערב המאוחרות.

אם הלקוחה הפוטנציאלית שלכם היא אישה לאחר לידה, ברור שהיא רוב הזמן עסוקה אך אם כבר היא תמצא זמן לשוטט ברשתות, סביר להניח שזה יהיה בשעות הבוקר בהן היא דרך כלל פעילה יותר, ובין הנקה להנקה היא גם נכנסת לראות מה חדש בעולם.

 

 שאלה: מה צריך להיות היחס בין תוכן שיווקי לתוכן שנותן ערך?

תשובה: התשובה כאן אינה תשובה מבוססת מחקר אלא תשובה מבוססת היגון ורגש, כמו גם חוויה אישית שלי. אני אוהבת לקרוא תוכן שלא גורם לי להרגיש שמצופה ממני, לתת משהו בתמורה עבורו. העסקאות הכי גדולות שעשיתי בחיי, היו על סמך קריאת תוכן חף ממסחריות שאשכרה שכנע אותי בדעותיו ועמדותיו של הכותב. כך בחרתי לי יועץ זוגי, רכשתי תוכנה לשדרוג הפעילות בעסק, סדנת כתיבה חדשה ועוד. אהבתי שלא מנסים לשכנע אותי לקנות, אלא רוצים שאבין ואלמד משהו חדש.

לכן אנו ממליצים על נתח של 15-20% תוכן שיווקי מתוך כלל התוכן שאתם מעלים מדי חודש.

אם אתם עדיין מרגישים שמוטב לכם שמישהו אחר יעשה את הכתיבה עבורכם, לשם כך אנו כאן.

נכתוב עבורכם תכנית תוכן חודשית ש:

  • תיתן ערך ללקוחותיכם
  • תגדיר אתכם כמומחים בתחומכם
  • תפתח ערוץ תקשורת
  • תגדיל את כמות הפניות האורגניות לעסק שלכם!

 השאירו פרטים בטופס מטה ונחזור אליכם

אבג

בואו נתחיל

זקוקים לשירותי
כתיבה?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
פתח שאלון